Základní škola a mateřská škola Frýdek-Místek - Chlebovice

Menu

Vítejte na stránkách základní školy a mateřské školy v Chlebovicích

Školní poradenské pracoviště

Vedoucí pracoviště a výchovný poradce Mgr. Ilona Martínková

  • koordinace poradenských služeb ve škole
  • řešení problémů spojených se školní docházkou
  • řešení problémů spojených se školním neprospěchem
  • pomoc při řešení výchovných a výukových problémů žáků
konzultační hodiny: úterý 13.00 – 13.45 hodin, kdykoliv po předchozí telefonické domluvě
kontakt: tel.: 605 203 672, e-mail: skoIa@zschIebovice·cz

Školní metodik prevence Mgr. Lucie Brusová

  • prevence a řešení rizikového chování jako je šikanování mezi žáky, projevy rasismu apod.
  • organizace péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami
  • organizace péče o mimořádně nadané žáky
  • organizace péče o žáky s individuálním vzdělávacím plánem
konzultační hodiny: pondělí 10.00 - 10.45 hodin, kdykoliv po předchozí telefonické domluvě
kontakt: tel.: 605 203 672, e-mail: I.brusova@zschIebovice·cz, skoIa@zschIebovice·cz

Schůzky s pracovníky poradenského pracoviště je nutné dohodnout předem.

Jsme připraveni pomoci vám i vašim dětem, těšíme se na spolupráci.






Školní poradenské pracoviště

Slouží k poskytování poradenských a konzultačních služeb pro žáky a jejich zákonné zástupce a pedagogy.

Cílem práce je zkvalitňovat klima školy, pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu preventivní činnosti. Posílit průběžnou a dlouhodobou péči o děti s výchovnými či vzdělávacími obtížemi. Provádět prevenci školní neúspěšnosti. Vytvářet podmínky pro vzdělávání žáků se zdravotním postižením. Poskytovat podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Sledovat a vyhodnocovat účinnost zvolených podpůrných opatření. Podílet se na vytváření strategií a programů zaměřených na podporu rozvoje osobnosti žáků. Předcházet všem formám rizikového chování. Monitorovat problémové projevy chování. Provádět včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků. Poskytovat podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami. Podporovat žáky nadané a mimořádně nadané. Poskytovat konzultační pomoc zákonným zástupcům. Zajišťovat koordinaci služeb s ostatními subjekty, především PPP a SPC.



Výchovný poradce Mgr. Ilona Martínková

Výchovný poradce koordinuje společně s metodikem prevence aktivity školy v oblasti prevence. Aktivně nabízí žákům, učitelům a zákonným zástupcům možnost poradit se o svých problémech. Setkává se i s žáky, kteří jsou v některých případech ohrožení ve svém vývoji, sebepojetí, komunikaci s druhými. Spolupracuje se speciálním pedagogem. Komunikuje s ostatními pedagogy a sbírá podněty.

Učitelé se na výchovného poradce obracejí v případě:

  • výskytu agresivního chování ve třídě
  • signálů o potížích žáka (osobnostní, rodinné, vztahové)
  • náhlého i trvalého neúspěchu v učení
  • obtížné komunikace, konfliktu s rodiči
  • porušování pravidel soužití ve škole žákem
  • krádeží ve třídách
  • konfliktního či jinak problematického klimatu třídy

Výchovný poradce monitoruje situaci. Navrhuje opatření, setkání zainteresovaných lidí, vede individuální konzultace s dětmi, s rodiči, informuje o kontaktech na další pomoc (adresář sociálních služeb apod.), Linku bezpečí a další organizace. Může se zúčastnit komunitních kruhů ve třídách, které organizují učitelé a zajišťují tak prevenci konfliktů a problémů žáků. Spolupracuje s komunikačními partnery – psycholog, speciální pedagog, metodik prevence. Obrací se na sociální odbor a kurátory v případě podezření na problém v rodině či porušování zákona.



Školní metodik prevence Mgr. Lucie Brusová

Školní metodik prevence spoluvytváří Školní strategii, podílí se na její realizaci.

Komunikuje s učiteli v oblasti primární prevence, v případě vzniklého problému dává podněty k možné nápravě. Spolupracuje s institucemi a organizacemi v oblasti primární prevence. Koordinuje předávání informací o problematice rizikových jevů ve škole, dokumentuje průběh preventivní práce školy. Hodnotí realizaci Minimálního preventivního programu a navrhuje začlenění potřebných změn. Provádí šetření aktuálních potřeb jednotlivých tříd a podle získaných informací přizpůsobuje nabídku primární prevence. Spolupracuje s výchovným poradcem a se speciálním pedagogem. Ve spolupráci s dalšími odborníky poskytuje konzultační a poradenskou pomoc zákonným zástupcům.

Metodik je též v přímém kontaktu s odborem sociálně právní ochrany dětí na městském úřadu ve Frýdku-Místku, obvodním metodikem prevence a je pověřen jako kontaktní osoba pro Systém včasné intervence.



Speciální pedagog - výuka PSPP Bc. Kristýna Kozaniaková, Mgr. Lucie Brusová a Mgr. Alena Hadwigerová

Spolupracuje na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole. Komunikuje s vedením školy, pedagogy a žáky. Provádí speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, reedukační, kompenzační a stimulační činnosti a poskytuje speciálně pedagogickou péči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami za účelem naplňování podpůrných opatření pro žáky.






Plán práce školního poradenského pracoviště 2025-2026.pdf ke stažení ve formátu PDF.

Školní preventivní strategie ke stažení ve formátu PDF.

Minimální preventivní program ke stažení ve formátu PDF.

Příloha MPP - Dodržování pravidel prevence vzniku problémových situací týkajících se žáků s PAS ve školách a školských zařízeních ke stažení ve formátu PDF.